zaterdag 20 juni 2015

Het hout, Jeroen Brouwers




Ik heb zo genoten van dit boek, ook al vertelt het over vreselijke zaken, dat ik niet weet wat of hoe ik hier zelf over zal schrijven. Toen ik het uit had, heeft het nog een tijd in mijn hoofd rondgespookt en heb ik met mijn partner die het ook heeft gelezen gefantaseerd over de verfilming. Het boek is namelijk zo beeldend geschreven dat ik het klooster waarin Bonaventura ( geboren als Eldert Haman) voor me zie, compleet met betegelde gangen, donkerbruine waas en grote heiligenbeelden die behangen worden met paarse doeken.
Een van de flapteksten rept over: “een suspense met Hitchcockallures....een hellevaart die weken door het hoofd van de lezer spookt.”
Ik had het niet mooier kunnen zeggen, en laat het hier dus maar bij. Het volgende boek van deze schrijver heb ik al uit de bieb gehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten